ДОВІДКА ПРО КОНСУЛЬТАЦІЇ З ОРГАНАМИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ У ПРОЦЕСІ ЗДІЙСНЕННЯ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ТА ВРАХУВАННЯ ПРОПОЗИЦІЙ ГРОМАДСЬКОСТІ ПІД ЧАС ГРОМАДСЬКИХ ОБГОВОРЕНЬ
Повідомляємо Вам, що згідно зауважень та пропозицій до Звіту про стратегічну екологічну оцінку до містобудівної документації на місцевому рівні шифр ДП-І-24.1/654 - «Детальний план території частини території Березівської міської ради за межами населеного пункту с. Донське Березівського району Одеської області орієнтовною площею 1380 га для будівництва та обслуговування об'єктів інфраструктури з виробництва відновлювальної енергії - вітрової електростанції», розробленої на виконання Рішення Березівської міської ради Одеської області №1335-VIII від 23.05.2023 зі змінами №1414-VIII від 15.08.2023 до Звіту внесено наступні доповнення та зміни:
- Звіт про СЕО приведено до вимог п.13 Порядку ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки, затвердженому постановою КМУ №430 від 02.05.2023р., а саме – звіт надано в повному обсязі з титульним аркушем, змістом та підписами авторів (виконавців) із зазначенням їх кваліфікації; файли текстових документів мають структуровану форму, зміст і посилання пов’язані з елементами структури, матеріали повнокольорові, забезпечують розбірливе читання, тощо;
- згідно Закону України №4267-ІХ від 26.02.2025р., п.3 «Під час дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022 та протягом трьох років з дня його припинення чи скасування: - підпункт 1) функціональне призначення території визначається детальним планом території; - підпункт 3) детальні плани територій щодо територій, розташованих за межами населених пунктів та стосовно яких не затверджені комплексні плани просторового розвитку територій територіальних громад, можуть розроблятися та затверджуватися відповідно до схем планування території (частини території) району та/або області. Рішення про розроблення детального плану території приймається відповідною сільською, селищною, міською радою згідно із законом», таким чином розроблений детальний план, що виконано відповідно Схемі планування Одеської області, відповідає законодавству України щодо розроблення містобудівної документації;
- територія планової діяльності являє собою антропогенний майданчик, повністю змінений сільськогосподарськими роботами на протязі більше 50 років; Звіт доопрацьовано, внесені зміни та доповнення до п.3.2.5 Земельні ресурси та грунти;
- доопрацьовано в пояснювальній записці ДПТ та в Звіті про СЕО питання щодо максимального збереження площі земельних ділянок з ґрунтовим і рослинним покривом (ПЗ – розділи 20.1, 20.2, СЕО – розділи 4.2, 5, 7.1.3, 9.3, 11.3), недопущення порушення гідрологічного режиму земельних ділянок (ПЗ – розділи 20.1, 20.2, СЕО – розділи 4.3, 5, 7.1.2, 9.3, 11.2), дотримання екологічних вимог, встановлених законодавством України, при проєктуванні, розміщенні та будівництві об'єктів (ПЗ – розділи 2.2, 2.4, 22, СЕО – розділи 2, 6).
- поточний проєкт ДПТ розроблено відповідно до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом МОЗ від 19.06.1996 № 173, зокрема щодо дотримання розмірів санітарно-захисних зон від джерел шкідливості до межі житлової забудови та інших, прирівняних до них об'єктів; ПЗ та Звіт відкориговане в частині посилання на нормативні документи, див. ПЗ, розд.14, п.14.1, 14.2 та Звіт, п.2.1, а саме - СЗЗ від проєктованого вітрополя, загальною потужністю – 57,6МВт, з ВЕУ потужністю – до 6,4МВт – 700,0м згідно ДСТУ 8339:2015 «Вітроенергетика. Вітроелектростанції. Оцінення впливу вітроелектростанцій на навколишнє середовище», п.9.2.3. Відстань від найближчої вітроенергетичної установки ( майданчику ВЕУ) проєктованої ВЕС до житлової садибної забудови наведено в Звіті, розд.4.7. Фактична відстань від ВЕУ до найближчої житлової та громадської забудови населених пунктів зведено в Таблицю 4.7.1.1.
Таблиця 4.7.1.1
Найменування |
Відстань від ВЕУ до найближчої межі населених пунктів, м |
ВЕУ - 12 |
до с. Карнагорове - 806,0 м |
ВЕУ - 12 |
до с. Донське 1050,0м – 1361,0 м |
ВЕУ - 1 |
до с. Донська балка - 1600,0 м |
ВЕУ - 1 |
до с. Червоне – 723,0 м |
ВЕУ - 4 |
до с. Чорногірка - 835,0 м |
Найближча житлова забудова не потрапляє в зону СЗЗ від ВЕС, оскільки найближчий населений пункт знаходяться на відстані близько 0,723км від найближчої ВЕУ, а найближчий житловий будинок ( житлова забудова) на відстані 0,972км. Розміри санітарно-захисних зон дотримано.
- в матеріалах проєкту ДПТ доопрацьовано врахування та дотримання вимог Водного кодексу України щодо водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, див. ПЗ, п.14.2, Звіт, п.2.1, п.3.3.6, п.4.3. Територія, що розглядається в проєкті ДПТ, не знаходиться в межах зони санітарної охорони від підземних і відкритих джерел водопостачання, водозбірних і водоочисних споруд, водоводів, об’єктів оздоровчого призначення. Такі об’єкти навколо території відсутні, обмеження за кодом 05.01 відсутні. Планована діяльність не передбачає використання води на технологічні та побутові потреби, тому що виробництво електроенергії ВЕУ через перетворення енергії вітру не потребує використання води на технологічні потреби, робота ВЕС відбувається без присутності людини, управління в автоматизованому режимі, таким чином побутове та виробниче водоспоживання та водовідведення відсутні, див. Звіт про СЕО, розділ 4.1, табл.4.1.1, 4.1.2, підрозділ 7.1.2, розділ 9.3 та пояснювальну записку, розділ 19.1.
Обмеження в частині прибережних захисних смуг наведено в графічних матеріалах арк.ДП-1,2,3 та ПЗ, п.14.2, а саме:
- 100,0м ( код обмежень 05.02) прибережна захисна смуга вздовж річок, навколо водойм та на островах від урізу води середньої р. Тилігул відповідно до ст.88 Водного кодексу України;
- 2000,0м, в межах населеного пункту - 100,0м, ( код обмежень 05.03) прибережна захисна смуга вздовж морів, морських заток і лиманів та на островах у внутрішніх морських водах від урізу води Тилігульського лиману відповідно до статті 88 Водного кодексу України. Ділянки під розміщення об’єктів планованої діяльності – ВЕУ та ТП - знаходяться поза межами санітарно-захисних зон, прибережних захисних смуг та водоохоронних зон;
- відкориговано креслення ДПТ, аркуш ДП-4, доопрацьовано ПЗ, розділ 15, вказано код виду функціонального призначення території згідно Дод.60 до Порядку ведення Державного земельного кадастру ( в редакції Постанови КМУ №1557 від 31.12.2024р.);
- поточний проєкт ДПТ доопрацьовано, розділи 4,5,7 звіту доповнено інформацією щодо визначення, опису та оцінювання наслідків для всіх складових довкілля – флори, фауни, біорізноманіття, надр, ґрунту, клімату, повітря, води, ландшафту, природних територій та об’єктів, безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я, матеріальних активів, об’єктів культурної спадщини та взаємодії цих факторів;
- до Звіту про СЕО, розділ 6 додано перелік нормативно-правових документів відповідно до яких будуть реалізовуватися заходи у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативного впливу на здоров’я населення, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час розробки ДПТ;
- територія планової діяльності являє собою антропогенний майданчик, повністю змінений сільськогосподарськими роботами на протязі більше 50 років; за аналізом історичних джерел встановлено, що природна рослинність та тваринний світ в районі планованої діяльності в доагрокультурний період було представлено степами та степовою фауною, але з початком заселення цієї місцевості були трансформовані і знищені ще в позаминулому (XIX) столітті; поточне цільове призначення земельних ділянок – для ведення товарного сільськогосподарського виробництва - на момент проєктування ділянки використовуються для вирощування сільськогосподарських культур; в межах району планованої діяльності відсутня природоохоронна мережа, а найближчі об’єкти природно-заповідної та Смарагдової мережі знаходяться на відстані 550,0-900,0 і більше метрів від ділянок під розміщення окремих об’єктів проєктованної ВЕС, та відділені від майданчиків ВЕУ та ТП смугами сільськогосподарських земель та штучних лісових насаджень; розділи 3,4,5,7,9 доповнені відповідною деталізованою інформацією щодо наслідків від планової діяльності на території Смарагдової мережі та ПЗФ;
- доопрацьовано розділи 4.1, 4.4, 4.5, 4.7, 5, 7.1.1, 9 Звіту про СЕО, додано інформацію стосовно заходів, спрямованих для запобігання негативного впливу та охорони середовищ існування, умов розмноження і шляхів міграції тварин; запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків впливу на атмосферне повітря, наслідків акустичного впливу та електромагнітного випромінювання;
- доопрацьовано в Звіті про СЕО питання здійснення моніторингу, розділ 11 відкориговано – доповнено інформацією про зміст заходів, передбачених для здійснення моніторингу, засоби і способи виявлення наявності або відсутності наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
- відкориговано Звіт, розділ 1.5 в частині актуалізації, зокрема термінів дії документів державного планування.
До відповіді додається відкоригована містобудівна документації на місцевому рівні шифр ДП-І-24.1/654 - «Детальний план території частини території Березівської міської ради за межами населеного пункту с. Донське Березівського району Одеської області орієнтовною площею 1380га для будівництва та обслуговування об'єктів інфраструктури з виробництва відновлювальної енергії - вітрової електростанції», розробленої на виконання Рішення Березівської міської ради Одеської області №1335-VIII від 23.05.2023 зі змінами №1414-VIII від 15.08.2023р., а саме – Звіт про СЕО, Пояснювальна записка, Креслення проєкту ДПТ.