Березівська міська рада

Одеської області

ПЛАН СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням сесії VIII скликання

Березівської міської ради

339-VIII від 25.03.2021 року

 

 

 

 

 

 

ПЛАН (програма)

соціально-економічного та культурного розвитку

Березівської міської територіальної громади на 2021-2023 роки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Березівка

2021 рік

 

 

З М І С Т

 

1. Вступ

2. Аналітична частина.

2.1. Географічне розташування, опис суміжних територій.

2.2. Стан розвитку інфраструктури громади.

2.3. Динаміка та особливості соціально-економічного розвитку.

2.4. Фінансово-бюджетна ситуація.

2.5. Результати SWOT-аналізу.

3. Цілі та пріоритети розвитку Березівської об’єднаної територіальної громади.

3.1. Бюджетна політика.

3.1.1. Заходи по збільшенню доходної частини бюджету.

3.1.2. Заходи з економії бюджетних коштів.

3.2. Економіка та інвестиції.

3.2.1. Заходи для зростання ділової активності, розвитку малого та середнього підприємництва.

3.2.1.1. Дерегуляція та  реформування  системи надання адміністративних послуг.

3.2.1.2. Розвиток підприємництва та формування конкурентного середовища.

3.2.2. Залучення інвестицій.

3.2.2.1. Державні інвестиції.

3.2.2.2. Гранти міжнародної фінансової допомоги.

3.3. Земельні відносини.

3.4. Управління об’єктами комунальної власності.

3.5. Житлово-комунальна сфера, благоустрій та розвиток інфраструктури.

3.5.1. Житлово-комунальні послуги.

3.5.1.1. Водопостачання та водовідведення.

3.5.1.2. Поводження з твердими побутовими відходами.

3.5.1.3. Утримання багатоквартирних будинків.

3.5.1.4. Енергозбереження та енергоефективність.

3.5.2. Благоустрій населених пунктів.

3.5.2.1. Організація системи благоустрою в населених пунктах громади.

3.5.2.2. Заходи з благоустрою в населених пунктах.

3.5.2.3. Посилення контролю за дотриманням правил благоустрою.

3.5.2.4. Екологічна політика.

3.5.2.5. Освітлення населених пунктів.

3.5.3. Розвиток інфраструктури.

3.5.3.1. Капітальний та поточний ремонт доріг.

3.6. Освіта, розвиток спорту, молодіжна та сімейна політика.

3.6.1. Освіта.

3.6.2. Розвиток фізичної культури та спорту.

3.6.3. Молодіжна та сімейна політика.

3.7. Охорона здоров’я.

3.8. Культура та розвиток туризму.

3.8.1. Розвиток культури.

3.8.2. Розвиток туризму.

3.9. Розвиток громадянського суспільства.

3.10. Охорона громадського порядку та профілактика злочинності.

3.11. Цивільний захист, забезпечення техногенної та пожежної безпеки.

4. Основні завдання та механізми реалізації  Плану (програми).

5. Фінансове забезпечення реалізації Плану (програми).

6. Моніторинг та оцінка результативності реалізації Плану (програми).

 

 

1. Вступ.

 

Березівська міська територіальна громада утворена відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад».

Рішення №414-VII від 29 березня 2017 року «Про добровільне об’єднання територіальних громад» прийнято одинадцятою сесією сьомого скликання Березівської міської ради згідно  розпорядження 214/А-2017 від 23.03.2017 Одеської обласної державної адміністрації  «Про затвердження висновку щодо відповідності Коституції  та законам України проекти рішень Березівської міської ради та Вікторівської сільської ради Березівського району Одеської області «Про добровільне об’єднання територіальних громад»»

До складу громади входять місто Березівка та села, а саме: Вікторівка, Ланове, Роздол, Гуляївка, Мар’янівка, Одрадна Балка, Сахарове, Демидове, Златоустове, Софіївка, Михайлівка, Котовка, Юркове, Михайло-Олександрівка, Веселинівка, Степанівка, Танівка, Донська Балка, Донське, Карнагорове, Косівка, Червоне, Чорногірка, Яснопілля, Кудрявка, Новогригорівка.

Для закріплення позитивних тенденцій та вирішення проблемних питань економічного, соціального та культурного розвитку об’єднаної територіальної громади, координації роботи органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, комунальних підприємств розроблено чіткий план дій – План (програма) соціально-економічного та культурного розвитку Березівської територіальної громади на 2021-2023 роки (далі – План (програма)).

План розроблений відповідно до законів України „Про добровільне об’єднання громад“, „Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України“, рішення сесії Одеської обласної ради сьомого скликання від 03.03.2020 року 1228-VІI «Стратегії  розвитку Одеської області на період 2021-2027 роки».

Основною метою Плану (програми) соціально-економічного та культурного розвитку Березівської територіальної громади на 2021-2023 роки є створення умов для повноцінного функціонування територіальної громади, зокрема, через зростання добробуту і підвищення якості життя населення, забезпечення позитивних структурних зрушень в економіці, підвищення її конкурентоспроможності як основи для збалансованого зростання стандартів та показників економічного розвитку, вироблення та втілення єдиної політики розвитку Березівської територіальної громади у 2021-2023 роки в контексті єдиної політики розвитку Березівського району та Одеської області, що вимагатиме реалізації пріоритетів у соціальній та економічних сферах із запровадженням чіткої взаємодії з усіма гілками влади.

 

 2. Аналітична частина.

 

2.1. Географічне розташування, опис суміжних територій.

 Територія Березівської міської об’єднаної територіальної громади згідно з адміністративно-територіальним устроєм України входить до складу Березівського району Одеської області.

Адміністративний центр громади знаходиться в м. Березівка, який розташований на відстані 83 км від м. Одеса.

До складу Березівської громади громади входить 27 населених пункти, в тому числі: 1 місто Березівка та 26 сіл – Вікторівка, Роздол, Ланове, Гуляївка, Мар’янівка, Одрадна Балка, Сахарове, Демидове, Златоустове, Софіївка, Михайлівка, Котовка, Юркове, Михайло-Олександрівка, Веселинівка, Степанівка, Танівка, Донська Балка, Донське, Карнагорове, Косівка, Червоне, Чорногірка, Яснопілля, Кудрявка, Новогригорівка.

Мінімальна відстань населених пунктів до адміністративного центру складає 1 км, максимальна – 31 км.

Територія Березівської громади складає 684,7 кв.км , що становить 12,3 % від території Березівського району.

Територія громади межує на півночі з Миколаївською ОТГ, на сході з Новокальчевською ОТГ Березівського району Одеської області, на півдні — Курісівська ОТГ Березівського району, на заході — Розквітівська та Раухівська ОТГ Березівського району.

Загальна кількість населення Березівської громади становить 16659 осіб, у тому числі м. Березівка 9581 особа.

Площа земель сільськогосподарського призначення складає 57388,91 га.

Площа земель державної власності складає 4021,59 га.

Площа земель комунальної власності складає 8496,22 га.

Площа земель приватної власності складає 29230,27 га.

Площа земель водного господарства складає 966,09 га.

На території громади наявні корисні копалини: глина, пісок.

 

2.2. Стан розвитку інфраструктури громади.

 

На території Березівської громади функціонує залізничний вокзал та автостанція, завдяки цьому задовольняються потреби жителів громади на міжобласні пасажирські перевезення.  Також здійснюється  пасажирські перевезення по автобусних маршрутах на приміській маршрутній мережі.

Телефонним зв’язком забезпечені всі населені пункти громади.

Послуги в сфері житлово-комунального господарства надають ВУЖКГ м. Березівка.

Більшість доріг громади знаходиться в незадовільному стані та не відповідають сучасним вимогам технічних та експлуатаційних нормативів.

Присутні послуги перевезення вантажів: ТОВ «Нова пошта» 3 відділення.

     Соціальна інфраструктура представлена:

  • 12 закладів охорони здоров’я, а саме: 3 фельдшерських пункти, фельдшерсько-акушерських пункти – 5 ( 3 не працює), 2 амбулаторії,  1 ЦРЛ, 1 ЦПМСД;
  • 20 закладів освіти, а саме: 13 загальноосвітніх навчальних закладів, 7 дошкільних навчальних закладів, 
  • 28 закладів культури: 12 бібліотек, 15 будинки культури та клуби, 1 музична школа,
  • 6 закладів фізичної культури –  дитячо-юнацька спортивна школа; СК «Колос» з тренажерами, тенісний корт, міні футбольне поле, ролердром, клуб єдиноборств.

 

 2.3. Динаміка та особливості соціально-економічного розвитку.

 

В промисловості найбільшу питому вагу займають підприємства представлені підприємствами харчової промисловості та перероблення сільськогосподарських продуктів.

В галузевій структурі сільського господарства переважає рослинництво.

Аграрний сектор громади спеціалізується на вирощуванні зернових та технічних культур.Сільськогосподарські підприємства нарощують площі посіву сільськогосподарських культур.

Найбільші сільськогосподарські підприємства, що здійснюють діяльність на території громади: СПП «АГРО2000» - 972,29 га, ПП «Роздолянське» - 195,33 га, СФГ «Слабенко С.С.» - 1212,90 га, ТОВ «Санвіт» - 1073,71 га, ПП «Маяк» - 4325 га, ПП «Чорногірське» - 4826 га, ПП «Чеське» - 3005 га, ФГ «Лідер-Агро» 1520 га, АФГ «Сатурн» - 2050 га.

На території громади функціонує 254 заклади торгівлі, 7 АЗС, 4 СТО, 7 аптек та 15 закладів громадського харчування.

   

2.4. Фінансово-бюджетна ситуація.

 

Бюджет ТГ формується у відповідності з Бюджетним Кодексом України і входить до зведеного державного бюджету України.

Структура власних податкових надходжень на 2021 рік очікується в наступних обсягах: податок на доходи фізичних осіб – 44 158 000 грн, податок на майно – 17 696 500 грн, в т.ч. єдиний податок – 14 544 500 грн та інші власні надходження.

Варто зазначити, що відповідно до Бюджетного Кодексу України у 2021 році, у зв’язку з реформою децентралізації, до місцевого бюджету зараховується 60 % від сплати податку та збору на доходи фізичних осіб.

На 2021 рік  затвердили дохідну частину бюджету в сумі 150 578 781,00 грн.

 

2.5. Результати SWOT-аналізу.

Сильні сторони

Слабкі сторони

  1. Вигідне географічне положення на перехресті автомобільних доріг Р-55, Т-16-16, Т-16-23, залізнична станція.
  2. 2 заклади професійної освіти, що готують фахівців сільськогосподарської механізації (тракторист, електрик, водій тощо), технічних спеціальностей (електрогазозварник, електромонтер та ін.) та побутового обслуговування (кухар, перукар, офіціант та ін.).
  3. Тилігульський ландшафтний парк.
  4. Забезпечення водою, газом, світлом.
  5. Історична традиція малого підприємництва.
  6. Якісна спортивна інфраструктура (стадіон, корт, роллердром)
  1. Нема містобудівної документації.
  2. Очисні споруди потребують реконструкції та розширення.
  3. Відсутність власної будівельної індустрії.
  4. Низька якість під’їзних доріг до громади.
  5. Переповнені дитячі садки.
  6. Брак медичних кваліфікованих фахівців.
  7. Мала кількість якісних готельних номерів. Відсутність конференц-сервісів.
  8. Недостатній рівень побутового обслуговування (пошив одягу, хім.чистка).
  9. Відсутність конкурентоспроможної промисловості.
  10. Енергозатратний комунальний сектор.

Можливості

Загрози

  1. Позитивна динаміка національної економіки.
  2. Госпітальний округ.
  3. Запланований ремонт Р-55.
  4. Розвиток туристичних об’єктів, що знаходяться  у сусідніх громадах - Замок Курісів, Action city
  1. Продовження військового конфлікту на Сході України
  2. Старіння населення громади..
  3. Зменшення інфраструктурної субвенції.
  4. Нестабільне податкове законодавство.
  5. Подорожчання енергоносіїв.

 

 

3. Цілі та пріоритети розвитку Березівської  територіальної громади на 2021-2023 роки.

 

3.1. Бюджетна політика.

 

3.1.1. Заходи по збільшенню доходної частини бюджету.

 

          Основними заходами по збільшенню доходної частини бюджету є:

-  здійснення контролю за надходженнями до бюджету, забезпечення своєчасних та в повному обсязі надходжень по всіх джерелах наповнення доходної частини  бюджету об’єднаної територіальної громади відповідно до законодавства;

-  проведення моніторингу стану забезпечення надходжень до бюджету територіальної громади відповідно до показників, затверджених радою, виявлення резервів та вишукування додаткових джерел надходжень до доходної частини бюджету  та забезпечення їх надходжень до бюджету об’єднаної територіальної громади;

-  проведення щомісячного аналізу факторів впливу на наповнення доходної частини  бюджету об’єднаної територіальної громади від податку на доходи фізичних осіб, звернувши особливу увагу на активізацію роботи з детінізації економіки та збільшення надходжень податку на доходи фізичних осіб;

-  вжиття заходів щодо легалізації робочих місць, виводу підприємств  з "тіньового" сектору економіки, виявлення суб'єктів гоcподарювання, які мінімізують податкові зобов'язання та ухиляються від сплати податків;

-   вжиття заходів щодо попередження порушень законодавства при виплаті заробітної плати, у т.ч. у "конвертах", ведення "подвійної" бухгалтерії, недопущення використання праці найманих працівників без належного оформлення трудових відносин відповідно до законодавства суб'єктами господарювання – юридичними і фізичними особами;

-   проведення щомісячного аналізу факторів впливу на наповнення доходної частини  бюджету від плати за землю, звернувши особливу увагу на збільшення надходжень орендної плати за землю;

-    вжиття невідкладних заходів щодо приведення договорів оренди земельних ділянок у відповідність із вимогами Податкового кодексу, земельного законодавства України щодо обґрунтованого розміру орендної плати за землю відповідно до ринкових умов;

-    посилення контролю за використанням земель сільськогосподарського призначення з метою виявлення фактичних землекористувачів, додержанням встановленого законодавством порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва;

- вжиття заходів щодо проведення інвентаризації земель, зокрема земель несільськогосподарського та сільськогосподарського призначення за межами населених пунктів громади.

 

3.1.2. Заходи з економії бюджетних коштів.

 

Основними заходами з економії бюджетних коштів є: 

-  встановлення жорстокого контролю за цільовим, економним, раціональним та ефективним використанням бюджетних коштів. Дотримуватись першочерговості забезпечення фінансування в повному обсязі соціальних і захищених статей видатків при фінансуванні підпорядкованих установ;

-  забезпечення внутрішнього контролю за повнотою надходжень, взяттям бюджетних зобов’язань розпорядниками бюджетних коштів та одержувачами бюджетних коштів і витрачанням ними бюджетних коштів;

-   дійснення  постійного контролю  щодо забезпечення своєчасної та у повному обсязі оплати праці працівникам бюджетної сфери, комунальних підприємств, що фінансуються з бюджету територіальної громади, та недопущення виникнення простроченої кредиторської заборгованості з оплати праці;

-  тримати на постійному контролі планування оплати праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати і розрахунків за енергоносії та комунальні послуги, які споживаються бюджетними установами;

- встановити контроль за жорстким дотриманням бюджетними установами та комунальними підприємствами економії споживання енергоносіїв і подальшим впровадженням енергозберігаючих заходів;

- тримати на контролі укладення договорів за кожним видом енергоносіїв, що споживаються, у межах  установлених  відповідним головним розпорядником бюджетних коштів обґрунтованих лімітів споживання з урахуванням необхідності дотримання жорсткої економії коштів.

 

 3.2. Економіка та інвестиції.

 

3.2.1. Заходи для зростання ділової активності, розвитку малого та середнього підприємництва.

 Основними напрямами діяльності з метою зростання ділової активності, розвитку малого та середнього підприємництва у 2021-2023 роках будуть:

-    дерегуляція та  реформування  системи надання адміністративних послуг;

- формування конкурентного середовища шляхом створення рівних умов господарювання.

 

3.2.1.1 Дерегуляція та  реформування  системи надання адміністративних послуг

 

Головною метою є запровадження сучасних форм надання послуг та обслуговування громадян та суб’єктів підприємницької діяльності, усунення перешкод, що можуть виникнути при одержанні адміністративних послуг та документів дозвільного характеру, забезпечення прозорості та відкритості розгляду звернень.

Основні завдання та заходи на 2021-2023 роки:

-  сприяння забезпеченню ЦНАП необхідною кількістю працівників та необхідного обладнання;

-  удосконалення державної реєстрації  юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно.

 

3.2.1.2 Розвиток підприємництва та формування конкурентного середовища

 

Головною метою є створення стабільних та сприятливих умов для функціонування та розвитку підприємництва, забезпечення конкурентоспроможності бізнесу та підвищення його ролі у вирішенні завдань соціально-економічного та культурного розвитку громади, забезпечення співпраці місцевих органів влади та бізнесових кіл.

 Основні завдання та заходи:

- формування сприятливого середовища для здійснення підприємницької діяльності;

- забезпечення рівних умов господарювання для суб’єктів підприємницької діяльності всіх форм власності;

- надання суб’єктам малого підприємництва інформаційно-консультативної допомоги;

- усунення зайвих регуляторних бар’єрів на шляху розвитку підприємництва;

- проводити консультативні зустрічі з суб’єктами малого підприємництва з питань захисту прав споживачів, державної політики ціноутворення;

- забезпечення рівного доступу до ресурсів громади;

-подальше залучення до підприємницької діяльності сільського населення та малозахищених верств (жінки, молодь, інваліди та інші).

 

3.2.2. Залучення інвестицій.

 

3.2.2.1. Державні інвестиції.

 

Стабільний соціально-економічний та культурний розвиток  громади потребує випереджаючого нарощування інвестиційних ресурсів.

Для вирішення актуальних питань життєдіяльності громади передбачається залучення державних інвестицій, у тому числі Державного фонду регіонального розвитку, субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури територіальних громад, на здійснення заходів щодо соціально-економічного та культурного розвитку окремих територій, Резервного фонду державного бюджету, коштів, передбачених на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування, Державних інвестиційних проектів, Державного екологічного фонду, залучення коштів та співпраця у рамках Програми розвитку ООН, коштів секторальної бюджетної підтримки Європейського Союзу в Україні та інших.

   З метою підвищення інвестиційної привабливості громади, створення умов для активізації інвестиційної діяльності, спрямованої на модернізацію економіки та забезпечення соціально-економічного розвитку передбачається підготовка інвестиційних проектів та пропозицій відповідно до міжнародних стандартів.

 

3.2.2.2. Гранти міжнародної фінансової допомоги.

 

Основним завданням у сфері отримання грантів міжнародної фінансової допомоги на 2020 рік є розширення співпраці з проектами міжнародної технічної допомоги з метою залучення технічної та фінансової допомоги для розвитку Березівської територіальної громади.

Для вирішення цього завдання із залученням неурядових організацій, органів самоорганізації населення планується проводити підготовку та подання проектних пропозицій в наступних галузях: освіта, культура та туризм, охорона здоров’я, енергозбереження, молодіжна політика та спорт, засоби масової інформації, розвиток інфраструктури, охорона навколишнього середовища тощо.

 Передбачається підготовка та надання проектних пропозицій до наступних організацій та фондів: Міжнародний фонд «Відродження», USAID – Агентство США з міжнародного розвитку (щодо поводження з твердими побутовими відходами), РЄ - Рада Європи, Європейський Союз, Програма розвитку ООН (ПРООН), SDC –  Швейцарське агентство з питань розвитку і співробітництва, GIZ -  Німецьке товариство міжнародного співробітництва, SIDA - Шведське агентство з питань міжнародного співробітництва і розвитку, CIDA - Канадське агентство міжнародного розвитку, Фонд «Східна Європа», посольства Сполучених Штатів Америки, Польщі, Канади та інших.

 

3.3. Земельні відносини.

 

Основними завданнями та шляхами розв’язання проблем у сфері земельних відносин на 2021-2023 роки  є:

-   удосконалення системи контролю за використанням земель на території громади;

-  уточнення бази даних платників плати за землю, своєчасне та  в повному обсязі внесення змін до бази даних;

-   проведення роботи щодо стягнення заборгованості по платі за землю.

Здійснення цих заходів дасть змогу збільшити доходну частину бюджету громади.  

 

3.4. Управління об’єктами комунальної власності.

 

Основними цілями та завданнями у сфері управління об’єктами комунальної власності на 2021-2023 роки є:

-   забезпечення оперативного управління та ефективного використання комунального майна;

-   проведення технічної інвентаризації комунального майна;

-  забезпечення надходжень коштів до бюджету громади від операцій з комунальним майном, а саме: від приватизації; від передачі в оренду комунального майна.

 

3.5. Житлово-комунальна сфера, благоустрій та розвиток інфраструктури.

 

3.5.1. Житлово-комунальні послуги.

 

3.5.1.1. Водопостачання та водовідведення.

 

 Пріоритетними напрямками та завданнями в системі водопостачання та водовідведення  на 2021-2023 роки є:

- впровадження новітніх енергозберігаючих технологій у водопровідно-каналізаційному господарстві;

- поточний та капітальний ремонт мереж водопровідно-каналізаційного господарства м.Березівка та інших населених пунктах громади;

- будівництво нових та капітальний ремонт існуючих водопровідних мереж у населених пунктах громади;       

-  придбання глибинних насосів;

-  заміна глибинних насосів;

- дезінфекція ємностей з питною водою;

-  встановлення лічильників холодної води на артезіанських свердловинах;

-  придбання  та встановлення башт Рожноського.

 

 3.5.1.2. Поводження з твердими побутовими відходами.

 

     Основними напрямками та завданнями на 2021-2023 роки є:

-  застосування  технології збору, сортування та транспортування твердих побутових відходів на території  Березівкої ТГ;

 

3.5.1.3. Утримання багатоквартирних будинків.

 

   Основними заходами з метою утримання багатоквартирних будинків є:

- проведення енергоаудиту в житловому секторі з метою скорочення споживання енергоносіїв;

-  поточний ремонт дорожнього покриття прибудинкових територій багатоквартирних будинків;

-  ремонт дахів багатоквартирних будинків

 

 3.5.1.4. Енергозбереження та енергоефективність.

 

  З метою зменшення споживання паливно-енергетичних ресурсів населенням через стимулювання впровадження енергозберігаючих заходів планується:

- здійснення капітальних та поточних ремонтів об’єктів соціальної сфери із застосування енергозберігаючих технологій (утеплення, заміна вікон, дверей тощо);

- придбання та встановлення енергозберігаючих котлів та насосів;

- впровадження та розвиток альтернативних джерел енергії: сонячної енергетики.

 

3.5.2. Благоустрій населених пунктів.

 

3.5.2.1. Організація системи благоустрою в населених пунктах громади.

 

Основними пріоритетними завданнями та заходами в організації системи благоустрою на 2021-2023 роки є:

- забезпечення утримання в належному експлуатаційному та санітарному стані об’єктів благоустрою, розташованих на території  територіальної громади;

- створення належних умов для життєдіяльності та відпочинку населення  у всіх без винятку населених пунктах громади;

 

 3.5.2.2. Заходи з благоустрою в населених пунктах громади.    

    

Основними заходами з благоустрою населених пунктів громади у 2021-2023 роках будуть:

-  облаштування сміттєзвалищ, ліквідація стихійних сміттєзвалищ;

-  придбання та встановлення дорожніх знаків;

- заходи з нанесення дорожньої розмітки;

- придбання дитячих ігрових та спортивних елементів та облаштування дитячих ігрових майданчиків в мікрорайонах міста та селах  територіальної громади;

- придбання, встановлення та облаштування автобусних зупинок по місту та сільським населеним пунктам громади для створення комфортних умов для пасажирів на автобусних маршрутах загального користування;

- поточний ремонт пам’ятників та пам’ятних знаків на території громади;

- продовження роботи по підтриманню в належному експлуатаційному стані доріг без твердого покриття, проведення грейдерування та підсипки грунтових доріг на території міста Березівка та сільських населених пунктів громади;

- капітальний та поточний ремонт тротуарів, вулиць та провулків м.Березівка та інших населених пунктів громади,

- проведення заходів з відведення дощових і талих вод з перехресть та вулиць;

- поточний ремонт огороджувальних конструкцій мостів та пішохідних переходів, кладовищ, пам’ятних знаків;

- придбання будівельних та витратних матеріалів;

- озеленення населених пунктів громади, наведення належного санітарного стану у населених пунктах громади;

- придбання та встановлення  лавок;

- благоустрій та реконструкція площі Ген. Плієва, 9;

 

  3.5.2.3. Посилення контролю за дотриманням правил благоустрою.

 

З метою посилення контролю за дотриманням правил благоустрою будуть здійснюватися, зокрема, наступні заходи:

- своєчасне та в повному обсязі притягнення до відповідальності згідно Кодексу України про адміністративні правопорушення фізичних та юридичних осіб, які порушують Правила благоустрою;

-  встановлення систем відео нагляду у населених пунктах громади.

 

3.5.2.4. Екологічна політика.

 

З метою забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення плануються наступні заходи:

-   проведення робіт з хімічної та механічної обробки травяного покрову від бурянів та амброзії;

-  впорядкування територій сільських кладовищ, сміттєзвалищ та скотомогильників на території всіх без винятку населених пунктів громади.

 

3.5.2.5. Освітлення населених пунктів.

 

Пріоритетними заходами у напрямку освітлення населених пунктів у 2021-2023 роках будуть:

- поточний та капітальний ремонт мереж вуличного освітлення в м.Березівка та сільських населених пунктах громади;

-  будівництво та капітальний ремонт мереж вуличного освітлення сільських населених пунктів;

- продовження технічного переоснащення мереж зовнішнього освітлення вулиць населених пунктів громади із застосуванням LED технологій (встановлення світлодіодних блоків замість ламп розжарювання).

 

3.5.3. Розвиток інфраструктури.

 

3.5.3.1. Капітальний та поточний ремонт доріг.

  

Основними завданнями та заходами в частині капітального та поточного ремонту у 2021-2023 роках будуть:

- ремонт дорожнього покриття вулиць та провулків громади. 

- поточний ремонт дорожнього покриття прибудинкових територій багатоквартирних будинків в м.Березівка;

- продовження роботи по підтриманню в належному експлуатаційному стані доріг без твердого покриття, проведення грейдерування та підсипки доріг на території м.Березівка та сільських населених пунктів громади.

 

3.5.3.2. Капітальний ремонт тротуарів.

 

Капітальний ремонт тротуарів населених пунктів громади.

 

3.6. Освіта, розвиток фізичної культури та спорту, молодіжна та сімейна політика.

 

3.6.1.  Освіта.

 

Головною метою є формування доступної та якісної освітньої системи, що відповідає вимогам суспільства, яке динамічно розвивається, запитам особистості, орієнтованої на адаптацію в конкурентні умови ринкової економіки та інтеграцію в європейський і світовий освітній простір.

Основними напрямками, завданнями та заходами на 2021-2023 роки є:

У галузі дошкільної освіти:      

- створення умов для реалізації ст.30 Закону України «Про освіту», публічне висвітлення діяльності закладів;

- забезпечення функціонування  інтернет-мережі  у  всіх  закладах освіти;

- забезпечення комп’ютерною  технікою  всіх  закладів  освіти;

- придбання  шкільних засобів навчання та виховання;

- покращення технічного стану шкільних автобусів;

- виділення коштів на придбання пожежної сигналізації та інструментів для обробки дерев’яних конструкцій;

- модернізація  систем  опалення  в  навчально-виховних  закладах,  капітальний ремонт системи опалення КЗЗСО№ 3;

- переведення на індивідуальну систему опалення  адмінбудівлі відділу освіти;

- придбання меблів та техніки за програмою НУШ;

- Будівництво дитячого садка с.Софіївка;

- капітальний ремонт КЗЗСО №2;

- провадження енергозберігаючи технологій шляхом заміни  вікон,  утеплення  фасадів,  придбання опалювальних  агрегатів  на  альтернативних  видах  палива;

- забезпечення соціального захисту  учасників виховного процессу.

       

3.6.2. Розвиток фізичної культури та спорту.   

 

Розвиток фізичної культури та спорту ґрунтуватиметься на засадах:

- створення умов для розвитку фізичної культури та спорту, зміцнення здоров’я населення засобами фізичного виховання, максимальної реалізації здібностей обдарованої молоді у дитячо-юнацькому спорті, спорті вищих досягнень;

 - популяризації олімпійських та неолімпійських видів спорту, пропаганди здорового способу життя серед дітей та молоді: дошкільне фізичне виховання, гармонійний розвиток дітей шкільного віку, створення умов для належної співпраці із навчальними закладами громади, сприяння належному функціонуванню дитячо-юнацької спортивної школи, розвиток масового спорту, удосконалення системи інформування населення;

- розвитку спортивних проектів, наявних видів спорту, в Березівській  територіальній громаді та впровадження нових; проведення фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів за участю всіх груп населення, зокрема: проведення чемпіонату  територіальної громади з футболу, з міні та малого футболу; чемпіонату громади з волейболу серед чоловічих та жіночих команд, відкритих особистих першостей з настільного тенісу серед чоловіків та жінок; бліц-турнірів з шахів та шашок з нагоди відзначення державних свят;

- сприяння участі спортсменів Березівської громади в обласних, всеукраїнських та міжнародних спортивних змаганнях з найпопулярніших видів спорту; забезпечення участі збірних команд  територіальної громади в лігах, турнірах та чемпіонатах області з видів спорту, що культивуються в громаді (футбол, волейбол, баскетбол, шахи, шашки).

- проведення районного етапу Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл-Джура».

- сприяти проведенню спартакіад серед органів місцевого самоврядування, державних службовців, дошкільнят, школярів, студентів навчальних закладів; змагання серед ветеранів з різних видів спорту.

 

3.6.3. Молодіжна та сімейна політика.

 

Актуальним питанням  щодо впровадження молодіжної та сімейної політики є пробудження громадянської та громадської ініціативи молоді шляхом активізації національно-патріотичного виховання молоді (самосвідомості)  через реалізацію локальних ініціатив (самореалізацію). Для досягнення цієї мети у 2021-2023 роках планується здійснювати, зокрема, наступні заходи:

- проведення освітньо-виховних, культурологічних, інформаційних заходів з метою збільшення кількості молоді, яка пишається своїм українським походженням, громадянством;

- підтримка обдарованої та талановитої молоді шляхом виплати премій міського голови талановитій молоді за особисті досягнення в різних сферах суспільного життя та талановитим та обдарованим дітям Березівської  територіальної громади, участі в обласному конкурсі на щорічну премію Одеської обласної ради для відзначення молодих людей за їх значні досягнення в різних галузях суспільного життя;

- здійснення співпраці з молодіжними громадськими організаціями  з метою реалізації молодіжних ініціатив;

- активізація  підвищення соціального статусу жінок,  відзначення винятково важливої ролі жінки-матері, підтримка багатодітних матерів, забезпечення права на пільги багатодітним сім’ям  територіальної громади.

В сфері надання послуг з оздоровлення та відпочинку заплановані наступні заходи:

- забезпечення роботи пришкільних   таборів відпочинку та таборів відпочинку та праці з денним  перебуванням при загальноосвітніх школах громади, забезпечення оздоровлення  в позаміських таборах пільгової категорії дітей.

 

3.7. Охорона здоров’я.

 

Для поліпшення демографічної ситуації, збереження і зміцнення здоров’я населення шляхом підвищення доступності, якості та ефективності надання медичної допомоги, з пріоритетним напрямом профілактики та лікування хронічних неінфекційних та інфекційних захворювань, найбільш значущих в соціально-економічному та медико-демографічному плані класів і нозологічних форм хвороб у 2021-2023 роках будуть здійснюватися наступні заходи, зокрема:

-  удосконалення первинної медико-санітарної допомоги, забезпечення доступності та ефективності її надання;

-  впровадження сучасних методів управління у практику охорони здоров’я;

- підвищення ефективності використання наявних кадрових, фінансових та матеріальних ресурсів охорони здоров’я;

-  максимальне спрямування зусиль на первинну профілактику захворювань;

- виділення грошових коштів на придбання медичного обладнання для Березівського районного центру первинної медіко-санітарної допомоги;

- на базі Березівської районної лікарні в процесі створення третій госпітальний округ, який буде обслуговувати населення Березівського, Миколаївського, Лиманського та Іванівського районів в кількості 125 тисяч осіб.

У напрямку забезпечення доступності та повноти надання первинної медичної допомоги: забезпечення закупівлі санітарного транспорту, дооснащення амбулаторій загальної практики сімейної медицини медичним обладнанням та медичними меблями; забезпечення організації лабораторної клінічної діагностики; забезпечення функціонування денного стаціонару.

У напрямку збереження здоров’я людей в похилому віці та пільгових категорій: забезпечення фінансування амбулаторного лікування за рецептами лікарів пільгових категорій населення та забезпечення виробами медичного призначення.

У напрямку боротьби із захворюванням на цукровий діабет: забезпечення закупівлі глюкометрів та полоси для дітей хворих на цукровий діабет.

У напрямку скорочення поширення інфекційних захворювань: діагностування хворих на гепатити, ВІЛ інфекції, профілактика вертикальної трансмісії ВІЛ від матері до дитини (забезпечення закупівлі тест-систем на ВІЛ, гепатити, сифіліс; придбання молочних сумішей); виявлення осіб, хворих на туберкульоз методом профілактичної флюорографії (забезпечення закупівлі флюороплівки та реактивів, утримання посади рентгентехніка); виявлення осіб, хворих на туберкульоз методом туберкулінової проби (забезпечення закупівлі туберкуліну).

   Допомога у придбанні засобів захисту для медпрацівників від пандемії коронавірусу. Медики вже мають багаторазові та одноразові захисні костюми для лікаря-інфекціоніста, маски та високі бахіли.

 

 3.8. Культура та розвиток туризму.

 

3.8.1. Розвиток культури.

 

Головною  метою  діяльності  галузі  культури  на  2021-2023  роки  є створення  умов  для розвитку  самобутніх  традицій  краю,  розвитку  української  культури  та  всебічного задоволення  культурних  потреб  населення,  сприяння  інтеграції  регіону  в  світовий культурний та інформаційний простір.

Основними напрямками розвитку культури у 2021-2023 роках, зокрема, будуть:

- розробка оптимальної інфраструктури закладів культури, яка буде спроможна забезпечити  потреби населення у  культурному обслуговуванні, та її розвиток;

- забезпечення клубних закладів, бібліотек та дитячої школи мистецтв технічним обладнанням, сучасною музичною, освітлювальною апаратурою, комплектами костюмів, інструментами, комп’ютерною технікою та мережею Інтернет;

- забезпечення належних умов для розвитку української культури та культур етнічних спільнот, гармонійного поєднання  інтересів української нації, національних меншин, що сприятиме  консолідації суспільства;

- забезпечення якісно нового змісту роботи бібліотек для повноцінного задоволення інформаційних потреб населення, здійснення заходів щодо створення єдиної  інформаційної бібліотечної системи, поповнення фондів бібліотек шляхом придбання  книжкової продукції, передплати періодичних видань;

 - створення умов для відродження традиційного народного мистецтва та народних художніх промислів;

-  забезпечення участі місцевих колективів в обласних, всеукраїнських та міжнародних конкурсах, виставках, фестивалях;

-  проведення фестивалів та конкурсів  з метою виявлення та підтримки обдарованих дітей   та молоді з наступним направленням до навчальних закладів культури та мистецтва всіх рівнів акредитації;

-  створення та розвиток  гуртків за жанрами творчих самодіяльних колективів;

- популяризація культурних надбань та  духовних цінностей шляхом проведення культурно-мистецьких акцій, масових просвітницьких заходів;

-  придбання техніки для будинку культури м.Березівка.

 

3.8.2. Розвиток туризму.

 

З метою створення сприятливих умов для збереження культурно-історичної спадщини Березівщини, дослідження історичного минулого нашого краю та популяризації цих відомостей серед населення визначені основні шляхи та заходи, зокрема:

- увічнення визначних історичних подій, видатних постатей в історії міста та сіл громади;

- збереження історико-культурної спадщини та підвищення рівня відповідальності мешканців міста і сіл за її збереження;

-  відродження традиції шефства над об’єктами історії із залученням жителів міста та сіл громади;

- створення умов для розвитку туристичної сфери на території  Березівської  територіальної громади з метою створення іміджу громади як культурного, мистецького та туристичного центру України.

 

 3.9. Розвиток громадянського суспільства.

 

З метою всебічного розвитку громадянського суспільства визначені, зокрема, наступні пріоритети:

-  активізація участі громадськості в управлінні місцевими справами;

- поліпшення якості соціальних послуг, що надаються населенню, залучення додаткових ресурсів для розвитку соціальної сфери;

- оприлюднення на веб-сайті Березівської міської ради та в ЗМІ бази даних про виконання на теренах громади соціальних проектів, конкурсів, «круглих столів» тощо.

- врахування громадської думки в управлінському процесі, удосконалення системи комунікацій між органами місцевого самоврядування та громадськістю;

- підвищення рівня громадянської культури і правової освіти населення, обізнаності посадових осіб органів місцевого самоврядування у питаннях громадянського суспільства;

- проведення зустрічей міського голови, органів самоорганізації населення, представниками громадських організацій, мешканцями сіл та міста;

- підтримка громадських ініціатив, визначення кращих проектів та заохочення найактивніших учасників та найактивніших представників громадянського суспільства.

 

3.10. Охорона громадського порядку та профілактика злочинності

 

Основними завданнями та заходами з охорони громадського порядку та профілактики злочинності є:

-   впровадження системи відеоспостереження, у тому числі придбання та встановлення камер відеоспостереження з можливою фіксацією номерних знаків автомобілів;

- встановлення суб’єктами господарювання на об’єктах, в яких здійснюється їх  діяльність систем відеоспостереження;

-  залучення громадськості до охорони громадського порядку та охорони бюджетних установ, а саме: здійснення  громадськими формуваннями та суб’єктами господарювання, які мають відповідні дозволи та ліцензії, спільного з працівниками правоохоронних органів патрулювання вулиць у нічний час;

-  посилення профілактичної роботи серед неповнолітніх, у тому числі проведення в навчальних закладах виховної роботи серед молоді;

-  проведення інформаційної роботи серед населення та суб’єктів підприємницької діяльності щодо встановлення систем електронної сигналізації та безпеки, систем відеоспостереження;

-    створення належних умов для ефективного виконання покладених завдань у сфері протидії злочинності, дотримання правопорядку шляхом покращення матеріально-технічного забезпечення органів правопорядку. 

 

3.11. Цивільний захист, забезпечення техногенної та пожежної безпеки.

 

Основними завданнями за заходами із захисту цивільного стану, забезпечення техногенної та пожежної безпеки є:

-   створення місцевого матеріального резерву

- для забезпечення реагування на надзвичайні ситуації та надання невідкладної допомоги постраждалому населенню;

-  забезпечення діяльності, функціонування, боєздатності та технічного переоснащення Березівського міськрайонного сектору ГУ ДСНС України в Одеській області та належного реагування на надзвичайні ситуації та події;

- забезпечення пожежної частини пожежними рукавами; спорядженням.

 

4.Основні завдання та механізми реалізації Плану (програми)

 

Основні завдання  Плану (програми) полягають у виконанні заходів, відображених у цьому Плані (програмі) та відповідних програмах, спрямованих на розвиток житлово-комунального господарства, благоустрою та інфраструктури, освіти, охорони здоров’я, культури, молодіжної політики, фізичної культури і спорту, громадянського суспільства, збереження культурно-історичної спадщини та розвиток туризму та інших.               

Виконання завдань та досягнення мети Плану (програми) буде забезпечено за рахунок:

- реалізації спільних заходів узгодженої діяльності із районними, обласними та  центральними органами виконавчої влади;

- укладання та реалізації Угод про співпрацю, Меморандумів порозуміння з іншими центральними органами виконавчої влади, іншими регіонами України, державними підприємствами, інвесторами, громадськими організаціями, організаціями роботодавців тощо, врахування завдань, інвестиційних проектів, соціальних об’єктів та основних показників Плану (програми) під час формування: пропозицій центральним органам виконавчої влади до Державної програми економічного і соціального розвитку України та Державного бюджету України, державних цільових програм;

-   реалізації цільових програм;

-  залучення міжнародної технічної допомоги як додаткового фінансового ресурсу в економіку і соціальну сферу громади;

- розроблення і реалізації угод про торгівельно-економічне, науково-технічне і культурне співробітництво між Березівською міською радою та іншими органами місцевого самоврядування України, іноземними державами;

- об'єднання зусиль Березівської міської ради, представників бізнесу, громадських організацій, органів самоорганізації населення, спрямованих на вирішення завдань Плану (програми).

Для визначення ефективності реалізації завдань Плану (програми) в окремих галузях (сферах діяльності) та забезпечення всебічно обґрунтованого підходу до їх коригування та визначення додаткових завдань у рамках пріоритетів розвитку громади можливе залучення на договірних умовах наукових установ, фондів та інших інституцій, які спеціалізуються на розробці стратегій та програмних документів з питань соціально-економічного розвитку.

Коригування Плану (програми) може здійснюватися в міру вирішення поставлених завдань або зміни умов її реалізації, а також нових завдань щодо розвитку громади, які будуть визначені, зокрема, законодавчими і нормативно-правовими актами України.

 

 5.Фінансове забезпечення реалізації Плану (програми).

 

Виконання завдань та заходів Плану(програми), діючих та перспективних проектів розвитку  громади фінансуватимуться за рахунок:

- коштів державного бюджету, у тому числі Державного фонду регіонального розвитку, субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури  територіальних громад, на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій, коштів, передбачених на розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування тощо;

- коштів обласного бюджету; 

- коштів бюджету  територіальної громади;

- інших джерел не заборонених законодавством.

Під час фінансування заходів з реалізації Плану (програми) усі виконавці повинні забезпечити виконання запланованих завдань та досягнення максимального результату у використанні бюджетних та інших коштів.

     

6.Моніторинг та оцінка результативності реалізації Плану (програми).

 

Моніторинг реалізації Плану (програми) проводиться шляхом установлення переліку відповідних індикаторів, відстеження їх динаміки, підготовки та оприлюднення результатів такого моніторингу.

Результати реалізації Плану (програми) визначаються шляхом проведення моніторингу виконання заходів, передбачених Планом (програмою).

Для проведення моніторингу застосовуються показники соціально-економічного розвитку.

Основними завданнями моніторингу реалізації Плану (програми) є збір, узагальнення, періодичний аналіз показників соціально-економічного та культурного розвитку громади та визначення ефективності реалізації Плану (програми).

Моніторинг проводиться на підставі даних територіальних підрозділів центральних органів влади (органів статистики, державної фіскальної служби тощо), структурних підрозділів міської ради.

Контроль за реалізацією Плану (програми) покладається на Березівську міську раду.

_________________________________

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора